«

»

Google pedepseşte papagalii

26 Aprilie 2012

Google schimbă, din nou, algoritmii după care ordonează paginile relevante în rezultatele căutării. Motorul de căutare va penaliza site-urile supra-optimizate, în tentativa de a-şi proteja utilizatorii de spam-ul web (black hat webspam).

papagal pistolPentru cei care nu sunt pasionaţi de SEO (optimizare pentru motoarele de căutare), ştirea sună aşa: “Google s-a săturat de textele care par scrise de papagali în stare de ebrietate. Paginile web cu astfel de conţinut vor fi mutate mai jos în lista de rezultate. Implicit, traficul acestora va scădea”. Cum scrie o pasăre vorbitoare băgată în priză? Exact ca analfabeţii de la IDieta-Plusdieta-Dietista, care îşi invitau cititorii la o cură de slăbire  à la Whitney Houston tocmai când informau că artista a decedat. Iată un exemplu clar de supra-optimizare:

webspam seo

Papagalul SEO scrie la Dietista

Opt link-uri în două paragrafe, toate ducând către acelaşi articol, vi se par multe? Să repeţi de 10 ori în aceleaşi două amărâte de pasaje termenii cheie, o fi exagerat? Aşa cred şi cei de la Google, motiv pentru care au modificat algoritmii pentru a putea sancţiona astfel de practici, dar şi variantele lor mai discrete, precum utilizarea excesivă a sublinierii.

Site-urile de tip Dietista vor continua să scrie în romgleză despre must din coada calului, doar că, pentru a puncta în topul motoarelor de căutare, vor fi obligate să utilizeze cuvinte mai variate pentru a exprima aceleaşi platitudini copiate din revistele internaţionale. Cum a găsi sinonime şi sintagme variate e o activitate solicitantă neuronal, probabil că destui plagiatori creatori de conţinut online vor renunţa sau îşi vor cumpăra primul dicţionar din viaţă. O investiţie excelentă, de altfel.

Site-ul meu e scris de un peruş vorbitor. Ce mă fac?

Există o serie de modificări care, odată puse în practică, ar putea diminua impactul negativ al schimbărilor survenite în sistemul de ierarhizare a rezultatelor implementat de Google. Pasionaţilor domeniului SEO le recomandăm videoclipul următor:

Cum eviţi penalizarea pentru supra-optimizare (over-optimization) SEO? Modificări necesare.

1
Vote -1 Vote +1Dragos Bunea
26 Aprilie 2012 @ 15:29

Ai generalizat lucrurile si pe acest subiect delicat nu se cade sa faci astfel. Si eu sunt total de acord ca spam-site-urile sa dispara, dar sa dispara toate si locul lor sa fie luate de site-uri relevante asa cum tot promitea Google.
Ceea ce s-a intamplat acum a fost un kk maka, a zburat site-uri relevante impreuna cu site-uri spammy, a urcat site-uri relevante impreuna cu site-uri spammy si cu site-uri fara continut (doar pentru ca sunt pe platforma blogger), deci nimic concret.

2
Vote -1 Vote +1Acru
26 Aprilie 2012 @ 15:38

Relevanţa e o noţiune suficient de subiectivă încât să nască polemici.
Nu există algoritm perfect. Orice modificare într-un sistem de evaluare produce şi victime colaterale.

3
+3 Vote -1 Vote +1Sandra
26 Aprilie 2012 @ 17:51

Ideea e foarte buna. N-ar fi prima oara insa cand o idee misto e aplicata prost. Sa vedem cum se vor aseza lucrurile dupa ce trece socul noutatii.

4
-5 Vote -1 Vote +1Legioner
26 Aprilie 2012 @ 20:15

Asa si florile cine le aduce?

5
+2 Vote -1 Vote +1Marcel
27 Aprilie 2012 @ 11:56

Foarte interesant.

6
Vote -1 Vote +1Matei
28 Aprilie 2012 @ 18:14

Pentru site-urile .ro, eu ma ocup de puricat manual.
Deja am eliminat din motorul meu de cautare 3057 de astfel de domenii .ro.
Adica: daca nu mai are ce sa mai publice pe site, publica ceva vulgar, plateste pe cinva sa lase comentarii de, nu spun, si le modereaza.. nimeni. Si cand se termina si asta, pac, un forum cu deochiate. vezi de exemplu.

O fi inteligenta asta?

Nu cred ca o masina poate sa faca ce isi propune google.
Multumesc!

7
Vote -1 Vote +1Acru
29 Aprilie 2012 @ 17:09

@Matei, dacă publicul cere asta, ce poţi să faci? Să-i ignori preferinţele sau i le hrăneşti cu deochiate.
Prima variantă echivalează cu falimentul. A doua e trivială, dar promite beneficii.

8
Vote -1 Vote +1Matei
30 Aprilie 2012 @ 12:12

Ai dreptate @Acru, trafic inseamna bani, toti ne dorim, pe langa imagine si clienti, sa obtinem si venituri. Insa totusi eu vreau sa inteleg un lucru:
Eva i-a dat marul lui Adama, sau Adam a cerut marul Evei?
Oricum, parerea mea ramane in continuare ca deochiatele sa-si faca motorul lor de cautare, clasare si publicitate.
Succes!

9
+4 Vote -1 Vote +1Acru
30 Aprilie 2012 @ 14:00

@Matei, păcatul ţine de opţiune (ştii tu, povestea cu liberul arbitru). Profitul e însuşi raţiunea de a exista pentru un proiect oarecare, gândit cu intenţii oneste şi transparente.
Altfel spus, Adam putea trăi şi fără măr (doar era în Rai!). În schimb, muncă fără retribuţie nu prea are cum să existe.

Tu ce părere ai?