«

»

Ce vrea publicul. Varianta sinceră

23 Aprilie 2012

Oamenii caută conţinut de calitate original şi laborios. Publicul vrea abordări sofisticate, idei noi, dezbateri şi argumente. Textele trebuie scrise corect şi cursiv pentru a-ţi atrage cititori, generatori de trafic. Asta spune teoria.

Să trecem la practică şi să vedem care e realitatea. Mai jos, vă prezentăm cele mai frecvente 15 căutări efectuate cu Google pentru site-ul ACRU.ro, de la începutul anului 2012 până azi. Altfel spus, ce vrea publicul larg de la noi.

ce cauta românii pe net

Cele mai frecvente căutări (1 ianuarie-23 aprilie)

O analiză sumară a datelor ne răspunde la întrebarea “ce caută românii?“. Buci, sex, scandal şi mai ales poze pe temele respective.

Cum am ajuns aici?

ce subiecte aduc traficAm scris o singură dată despre Alexandra Stan, într-un context ludic. E articolul nr. 1 în motoarele de căutare. Fotografiile cu Oana Racoviţă, cea mai celebră elevă din liceul Jean Monnet ne-au adus citarea în presa tradiţională, fiind preluate de portalurile de ştiri. Textul dedicat abjecţiei jurnalistice şi umane manifestate de Antena 1 a fost gândit ca o critică. Nu-i nimic, oamenii au intrat să vadă “bucile lui Boc, pe Boc în fundul gol dezbrăcat şi curu’ lui Boc“. Asta s-a înţeles şi asta a avut “priză la public” din articolul “Fundul lui Boc, mereu aproape“.

Printre cele mai interesante subiecte se strecoară timid, aproape jenate, trei căutări care n-au legătură cu sexul, nuditatea ori politica simplistă. E vorba de “zerostiri”, proiectul lui Vali Petcu (Zoso), “banking news” şi “revista eva”. Complet nerelevante în tabloul general.

Succesul înseamnă idei simple şi poze colorate

cum atragi traficAtât motoarele de căutare, cât şi cititorii noştri fideli ştiu că nu suntem un site monden, nici nu exagerăm cu fotografiile. Ba dimpotrivă. Şi totuşi, de câte ori am pus trei poze, am scris doar două rânduri lângă ele şi am exprimat o idee puerilă, traficul a crescut notabil. Asta ne indică faptul că textele gândite, cu jocuri de cuvinte, argumente şi idei sunt contra-productive. Implică un efort creativ inutil, în termeni de eficienţă.

Mai toată lumea deplânge frivolitatea din spaţiul mediatic tradiţional sau virtual. Declarativ, suntem de acord că ar fi necesare de abordări mai sobre, bazate pe alt tip de conţinut decât tabloidul. Nu ne spune însă nimeni CINE manifestă respectiva nevoie şi mai ales DE CE te-ai strădui să găseşti respectivul public. Presupunând că publicul quality există şi numără mai mult de o mie de indivizi, el se ascunde extrem de bine.

1
Vote -1 Vote +1coolnewz/Ratatouille
25 Aprilie 2012 @ 18:28

acu depinde cum definesti ideea de succes!
si cui vrei sa te adresezi. Daca rivnesti la publicul lui DD … da, poti fi gelos. Daca nu … nu conteaza!

2
+1 Vote -1 Vote +1Acru
25 Aprilie 2012 @ 18:35

Oricât ne-am juca de-a elitismul, succes e sinonim cu trafic, indicator care, la rândul lui, rimează cu venituri.
Eu nu cunosc o altă ecuaţie în capitalism. Există?

3
Vote -1 Vote +1Ionut Stoica
2 Noiembrie 2012 @ 10:26

Pai in cazul asta, D. Voiculescu reprezinta reteta succesului in domeniul media, prin extensie si internet ? Un exemplu pentru acru.ro ar fi mai degraba Radio Guerrilla; nu stiu date financiare dar au un public fidel cu venituri peste medie. Prin comparatie, telespectatorii de antene si tv romanesc in general, sunt financiar irelevanti pentru anumite piete – din moment ce cheltuie cei mai multi bani pe mancare, tigari si coca-cola. Problema este a celor care investesc bani in publicitate difuzata la aceste televiziuni, in conditiile in care pietele se dezvolta tot mai tare spre nise. (am citit eu undeva :) ) Mie mi se pare o logica extrem de simpla insa investitorii in publicitate, niste giganti de cele mai multe ori nu pot iesi usor din niste tipare. Acru.ro insa o duce bine, eu am devenit cititor fidel. Ai doar 1 an ! De o varsta cu fiu-meu :) )

4
Vote -1 Vote +1Acru
2 Noiembrie 2012 @ 14:48

@Ionut Stoica, să-ţi trăiască juniorul! Mulţumim pentru că ne citeşti. Sperăm să nu tragem cortina înainte de sfârşitul anului.

Presa românească nu se autofinanţează. Spre exemplu, toate televiziunile de ştiri autohtone au încheiat anul trecut cu pierderi contabile semnificative. Sunt afaceri incapabile să se auto-susţină, alimentate pe canale alternative din surse conexe. Profitul acţionarilor e “indirect” şi are prea puţină legătură cu mecanismele pieţei libere.

Licenţa Radio Guerrilla aparţine Realitatea Media. Merge afacerea ca unsă. Cu oţet. Catastrofa aici.

Tu ce părere ai?