«

»

Număr de rege

25 Decembrie 2012

EBA Range Rover Elena BăsescuCredeaţi că numerele de înmatriculare personalizate sunt apanajul meltenilor  dornici să circule cu IS-01-BOS / ZEU / GOD sau slăbiciunea piţipoancelor care nu-şi pot ţuguia buzele decât în oglinda maşinii cu plăcuţele B-69-ROZ / MIS / UBI? Ei bine, obiceiul afişării statutului imaginar ori real prin intermediul talonului auto se poarta şi la case mai mari. De-a dreptul regale!

Începută prin anul 1993, arta reprezentării prin plăci de înmatriculare a fost desăvârşită de mezina prezidenţială. Elena Băsescu a atins performanţa de deveni mai cunoscută prin intermediul numărului maşinii pe care o conduce decât prin numele din buletin. Combinaţia de litere “EBA” a ajuns chiar siglă electorală inscripţionată pe buletinele de vot ale alegerilor europarlamentare din 2009.

Titlul nobiliar pe plăcuţa de înmatriculare: B-101-ASR

Moda individualizării numerelor auto a fost preluată chiar de familia regală. Priviţi minunăţie de autoturism aparţinând Alteţei Sale Regale, Principele Radu, cadou de la însuşi Majestatea Sa, Regele Mihai I al României:

Volvo 264 GL Regele Mihai principe Radu

Ce scrie în talonul princiar

ASR” este prescurtarea oficială a apelativului “Alteţa Sa Regală”, formulă de politeţe recomandată a fi folosită în scris, după cum aflăm chiar din Regulile de Etichetă ale Casei Regale. “101” e cifra dalmaţienilor din poveste, însă bănuim că nu la Pongo s-a gândit prinţul consort când şi-a personalizat certificatul de înmatriculare al automobilului.

Probabil că  garajul domeniului regal mai adăposteşte bijuterii motorizate cu numere precum: B-927-REG (prima domnie a MS Regelui Mihai I a început in 1927), B-940-MSR (anul începutului celei de-a doua domnii e 1940) ori B-82 PMM (Principesa Moştenitoare Margareta este a optzeci şi doua pe linia succesorală a tronului britanic).

Pentru pasionaţi, iată detaliile tehnice ale autovehiculului din poză. E un Volvo 264 GL, fabricat în noiembrie 1976, propulsat de un motor V6 PRV (Peugeot, Renault & Volvo) cu aprindere prin scânteie, cilindree de 2663 centimetri cubi, capabil să dezvolte 145 de CP. Fără emblemele de pe grila radiatorului, maşina ar trebui să cântărească doar 1,84 tone.

Tu ce părere ai?