«

»

Cum arată traficul viitorului

13 Iunie 2012

Maşini care vorbesc între ele şi îşi avertizează şoferii asupra potenţialelor coliziuni. Aşa va arăta traficul în viitorul apropiat. Cel puţin acolo unde există drumuri practicabile.

Masini vorbesc comunică trafic v2vTehnologia de comunicare V2V (vehicle-to-vehicle) coboară în stradă. Guvernul Statelor Unite plănuieşte să lanseze, pe parcursul unui an, un test în condiţii reale de trafic al tehnologiei V2V, implicând aproximativ 2800 de autoturisme, camioane şi autobuze conduse de voluntari. Vehiculele vor fi echipate astfel încât să comunice permanent prin intermediul reţelelor fără fir, schimbând, de 10 ori pe secundă, informaţii referitoare la locul în care se află, direcţia de mers şi viteză cu maşinile aflate pe o rază de 300 de metri.

Bariera îi spune maşinii să oprească

Versiunile mai avansate ale sistemelor V2V vor fi capabile să preia controlul vehiculelor pentru a preveni un accident, în cazul în care şoferul are o viteză de reacţie prea mică. Maşinile compatibile cu tehnologia de comunicare îi vor avertiza pe conducătorii auto atunci când nu au timp să depăşească. Automobilele conectate vor putea şi să facă schimb de informaţii cu elemente din infrastructura de transport precum semafoare, semne de circulaţie şi bariere.

Producătorii auto Ford, General Motors, Honda, Hyundai-Kia, Mercedes-Benz, Nissan, Toyota şi Volkswagen lucrează deja la implementarea tehnologiei, în parteneriat cu autorităţile americane.

Noutatea: V2V ştie ce-i după colţ

Unele dintre elementele sistemului V2V sunt deja disponibile la modelele de lux ale producătorilor amintiţi. Noutatea esenţială e aceea că majoritatea dotărilor curente se bazează pe senzori radar sau laser pentru a detecta alte vehicule din apropiere. Ele nu-i pot avertiza pe şoferi în legătură cu maşinile pe care nu le pot “vedea”, cum ar fi cele care urmează după o curbă sau care apar din spatele altor vehicule.

Cum funcţionează tehnologia V2V puteţi vedea în demonstraţia din videoclipul următor:

V2V şi în România?

Un exerciţiu de imaginaţie facil ne arată că sistemul trebuie mult îmbunătăţit înainte de a fi testat şi pe drumurile româneşti. Americanii nu s-au gândit să dea şi gropilor şansa de a vorbi cu maşinile. Nu există senzori pentru turmele de oi care traversează autostrada, nici pentru căruţe. Văcuţele blajine care se întorc singure de la păscut pe marginea şoselelor ar trebui echipate cu senzori inteligenţi care să le indice “hăis” sau “cea” la apropierea vreunui vehicul.

Din fericire, V2V va fi implementat doar în SUA.

1
-1 Vote -1 Vote +1ionut
14 August 2012 @ 14:51

se ignora rolul accidentului auto in selectia naturala. Astfel, vor continua sa traiasca si sa conduca si cei ce ar fi trebuit sa moara de mult, ca urmare a neintelegerii semaforului (vezi filmul).
Dar da, amuzanta partea cu vacile in Romania :) Cred ca mai bine ar fi ca stilul asta de viata sa fie pastrat, drumul principal ar trebui sa ocoleasca localitatile, iar drumul satului sa redevina ce a fost: pentru vaci, batrani si copii.

Tu ce părere ai?