«

»

Greva bunului-simţ

16 Ianuarie 2013

şpagă bugetar controlor naş CFRAngajaţii CFR nu şi-au mai primit salariile. Timp de o zi! Întârzierea de 24 de ore a lefurilor i-a lovit ca un trăsnet pe cinstiţii şi harnicii lucrători ai căilor ferate. Tocmai ei, “care au servit cu zel şi activitate” fără să bage în buzunar nici măcar o piuliţă, nici măcar un leuţ necuvenit, să fie acum supuşi umilinţei de a nu le fi respectate drepturile contractuale? Păi e frumos din partea conducerii să-i lase să aştepte taman pe aceşti falnici oameni ai muncii, exemple de punctualitate şi eficienţă?

Foraj nazal perfect sincronizat

panou gară trenuri

CFR vă doreşte...

Nu râdeţi, că CFR-iştii noştri sunt mai iuţi de mână decât TGV-ul franţuzesc şi mai bine organizaţi decât Deutsche Bahn-ul băsistei doamne Merkel! Ne-au dovedit-o chiar în dimineaţa asta când, fără nici un pic de pregătire prealabilă, au reuşit să se sincronizeze admirabil şi să stea cu mâinile în sân vreme de două ore. Trenurile s-au oprit care pe unde a apucat, iar mecanicii au demarat un temeinic proces de excavare a foselor nazale, în semn de protest faţă de toate relele lumii moderne. Sigur, i-a ajutat şi vasta experienţă acumulată de-a lungul timpului în materie de stat degeaba, dar tot merită să ne minunăm de iscusinţa cu care au reuşit să pună de-o grevă perfect spontană, fără ştirea nici unui lider de sindicat şi totuşi cu un orar fix cunoscut de toată lumea. Maliţioşii spun că până şi panoul din Gara de Nord aflase din vreme despre decizia de moment.

Păcat că unii călători n-au putut aprecia la adevărata valoare această desfăşurare de forţe. Degeratul în câmp sau prin gări insalubre vreme de mai multe ceasuri la rând nu e tocmai o noutate pentru navetiştii cu vechime, aşa că mulţi dintre ei s-ar putea să fi rămas insensibili la demersul revoluţionar al angajaţilor CFR. Noroc cu televiziunile care au ţinut-o tot într-un “breaking news” întreaga dimineaţă, extrăgându-l din aşternut pe ministrul transporturilor, întrerupând cafeluţa matinală a consilierilor şi înroşind telefoanele analiştilor. Astfel, tot poporul a putut participa cu sufletul, cu trupul înţepenit prin vreun vagon şi cu banii aruncaţi degeaba pe bilete, la actul de curaj şi demnitate al lucrătorilor din domeniul căilor ferate.

Nu lăsaţi obrazul să vă stea în cale!

Fără îndoială, au existat şi câţiva ciocoi egoişti care, insensibili la suferinţa muncitorilor asupriţi, au insistat cu impertinenţă să ajungă la destinaţie la ora stabilită, invocând faptul că au plătit un serviciu pe care nu l-au primit. Lor le recomandăm să-şi ia maşină mică. Sau să se mute în Elveţia, cu tot cu ideile lor burghezo-moşiereşti.

Salariul mediu lunar al angajaţilor CFR este de 2.245 de lei. Vreţi să ştiţi cât câştigă un pompier? Răspunsul aici.

Acum că s-a stabilit un frumos precedent, e timpul ca şi alte categorii sociale să se mobilizeze pentru a-şi revendica drepturile prin intermediul unor greve neanunţate. Aşteptăm să vedem educatoare trăgând oblonul şi trimiţând copiii la o plimbare spontană pe străzile oraşelor, şoferi de ambulanţă oprind pe dreapta şi aprinzându-şi alene câte o ţigară lângă targa bolnavului scos la aer curat ori pompieri pârpălind mititei în focul pe care nu doresc să-l stingă din pricina nemulţumirilor salariale. Abia atunci vom fi un popor puternic, demn, care nu lasă nimic să-i stea în cale. Nici măcar bunul-simţ.

1
Vote -1 Vote +1coolnewz/Ratatouille
17 Ianuarie 2013 @ 11:36

ma gindesc ca nu toti ceferistii au bafta sa fie nasi ca sa se dedulceasca la spaga …

2
Vote -1 Vote +1Acru
17 Ianuarie 2013 @ 13:41

Aşa e. De aceea am scris despre salariul mediu la CFR, nu despre venitul mediu real. Venitul real nu-l ştie nici DNA-ul.

Apropo, şpaga nu rămâne la naş, ci se distribuie mai departe. De fapt, controlorul riscă cel mai mult şi rămâne cu cea mai mică parte a banilor colectaţi.

Tu ce părere ai?