«

»

Protestele, o afacere profitabilă?

23 Ianuarie 2012

E simplu să deducem cine are de pierdut din punct de vedere economic în atmosfera de protest perpetuu a ultimelor zile. Pagubele economice directe sunt suportate atât de municipalitate, cât şi de agenţii economici (transportatori locali, firme de curierat, restaurante, baruri, buchinişti, hoteluri etc.). Daunele indirecte se observă deja în recomandările de “precauţie sporită” privind călătoriile în România pe care, spre exemplu, ambasada SUA le face cetăţenilor americani.

Şi totuşi, câştigă cineva? Google ne oferă un prim răspuns. Iată care sunt termenii de căutare cu cea mai puternică ascensiune în ultima săptămână:

termeni cu interes de căutare în creştere

Top creştere căutări în ultimele 7 zile (Bucureşti)

Foarte rar se întâmplă ca topul celor 10 căutări în creştere să fie plin cu mărci româneşti. Anul trecut, nicio marcă autohtonă nu a pătruns în primele 10 căutări efectuate de pe calculatore localizate în România.

Dan Voiculescu

De la începutul protestelor de stradă însă, căutările pe Internet sunt dominate de două televiziuni de ştiri: Realitatea TV şi Antena3. Surprinde absenţa Realităţii lui Sebastian Ghiţă (România TV, fost RTV) din clasament. Paradoxal, dintre instituţiile de presă consacrate în online, doar Hotnews reuşeşte să ţină pasul cu cele două televiziuni prin prisma interesului suscitat.

Evident, tendinţele din spaţiul virtual sunt doar un indicator al evoluţiei audienţelor TV, reperul obişnuit pentru contractele de publicitate.

Fie că vom avea alegeri anticipate sau scrutine la termen, 2012 e an electoral. Adică perioada la finalul căreia presa îşi “numără bobocii”. Pentru Realitatea Media SA (încă în insolvenţă) şi pentru trustul Intact, anul începe cum nu se poate mai bine.

Tu ce părere ai?